Faktura

Vår betalingspartner er Klarna. De er den raskest voksende betalingsleverandøren på nett og samarbeider i tillegg til oss med mange store aktører innenfor bransjen.
For å finne / betale / endre din faktura gå inn på www.klarna.no.

Når du bekrefter en ordre i vår kasse, blir betalingen automatisk lagt opp til Klarna Faktura (du kan endre dette til VISA, MasterCard i neste vindu).
Når du betaler med Klarna Faktura (ingen ekstrakostnader) så vil Klarna sende deg en faktura på din mail så snart dine varer er sendt fra oss.
I denne mailen står alt du trenger å vite for å betale fakturaen. Om du har noen spørsmål vedrørende betaling så kan du ta kontakt med Klarna direkte via nett, ved å ringe Klarnas telefonsupport, 21 01 89 91, eller du kan lese våre mest stilte spørsmål nedenfor:


KLARNA FAKTURA

HVA ER KLARNA FAKTURA?
Klarna faktura er en sikker og enkel betalingsmåte. Du betaler når du har mottatt og kontrollert at din bestilling stemmer.
Fakturaen vil vanligvis ha en betalingsfrist på 14 dager fra kjøpsdatoen, men dette avhenger av hvilken nettbutikk du handler hos.'
All informasjon du trenger for å fullføre betaling står på fakturaen og du betaler til kontonummer 6021.07.36797


HVORDAN FÅR JEG TILSENDT FAKTURA?

Fakturaen sendes enten via vanlig post, e-post eller i pakken sammen med dine varer. Dette avhenger av hvilken av våre nettbutikker du foretok kjøpet fra. For å sjekke måten du vil motta din faktura på, vennligst gå til nettbutikken hvor du foretok kjøpet, og les i deres kjøpsvilkår ved bruk av betalingsmåte Klarna faktura/Klarna Konto.

Fakturaen sendes samtidig med varene, og det betyr at en faktura tilsendt via e-post, mest sannsynlig vil komme et par dager tidligere enn leveransen. Selvfølgelig trenger du ikke å betale før du har fått dine varer.

Har du mottatt dine varer, men savner faktura, kan du enkelt finne faktura på Mine Sider.


HVORDAN BETALER JEG MIN FAKTURA?

På fakturaen finner du all informasjon du trenger for å gjøre en betaling: Klarnas kontonummer, forfallsdato og KID-nummer. Husk å alltid bruke det spesifikke KID-nummeret på fakturaen, for å være sikker på at betalingen går til riktig faktura.

Ettersom alle våre fakturaer har ulike KID-nummer lar deg seg ikke gjøre å slå sammen flere betalinger fra ulike fakturaer på et felles KID-nummer.


KAN JEG UTSETTE FORFALLSDATO?

Har opprinnelig forfallsdato utløpt, er det ikke mulig å utsette betalingsfristen. Har forfallsdatoen ennå ikke utløpt kan du flytte frem forfallsdato med 10 dager gjennom Mine Sider.

Hvis nettbutikken du handlet hos tilbyr Klarna Konto og delbetaling som betalingsmetode kan du velge å dele opp betalingen på din faktura. Hva du trenger å betale vil fremå på fakturaen i feltet ''Delbetal fra''.

Du trenger ikke å gi beskjed til oss om du ønsker å dele opp betalingen. Det er veldig enkelt, det eneste du trenger å gjøre er å betale inn et lavere beløp.




JEG HAR BETALT FAKTURAEN, MEN HAR LIKEVEL FÅTT EN PURRING, HVORFOR?
Når forfallsdatoen på fakturaen utløpt, og vi savner betaling, er en purring med påført purregebyr sendt per post. Vi sender selvsagt ikke ut påminnelsen med én gang, da det kan ta opptil 3 dager fra du betaler til betalingen registreres.

Dersom din innbetaling på det opprinnelige beløpet registreres etter datoen purringen vært sendt, sender vi ut en ny faktura som kun avser purregebyret.

Du kan selv sjekke at din betaling er registrert og/eller hvor mye som gjenstår å betale ved å logge inn på Mine Sider.


HVORDAN DELBETALER JEG MIN FAKTURA?
I de aller fleste tilfellene kan du enkelt endre din faktura til delbetaling. Dette forutsatt at nettbutikken du handler hos tilbyr Klarna Konto som betalingsmetode.

Slik gjør du: betal inn et lavere beløp (det laveste beløpet du kan betale finner du i feltet hvor det står ''Delbetal fra'' på din faktura) så vil din faktura bli endret til delbetaling. Det som vil skje videre når din innbetaling er registrert er at vi sender deg en kontoavtale for deg å fylle ut for å godkjenne vilkårene for debetaling gjennom Klarna. Du finner fullstendige vilkår for delbetaling her.

Har du hatt delbetaling med Klarna tidligere, trenger du ikke å sende inn en ny kontoavtale, uten bare betale inn det laveste beløpet på fakturaen.







KLARNA KONTO

HVA ER KLARNA KONTO?
Når du velger å betale med Klarna Konto er alle dine kjøp samlet på en felles månedlig kontofaktura med en administrativ avgift på 45,00 NOK uavhengig av hvor mange kjøp du foretar i løpet av en måned. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil vi sende ut en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil vi sende ut en kontofaktura runt den 20. - 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. - 6. måneden deretter.

I Klarna Konto vil du kunne samle alle ulike kjøp du valgt å delbetale på mellom 3 og 36 måneder. Vilkårene varierer avhengig av hvilken betalingsmetode du valgt og hvilken av våre nettbutikker du handlet hos. For mer informasjon om nettbutikkens kjøpsvilkår, vennligst besøk nettsiden deres.

I Klarna Konto vil du også kunne samle våre kampanjer som for eksempel ''kjøp nå, betal i (måned)''. Når du velger en kampanje utsetter du betalingen helt rentefritt til måneden du valgt, og betaler kontofakturaen når du mottar den.

NÅR SENDES MIN FAKTURA?
Kontofakturaen sendes ut per B-post rundt den 20. hver måned, med forfallsdato påfølgende måned rundt den 3. - 6. Merk at dersom du endrer adresse må du også informere Klarna om dette, slik at kontofakturaen sendes til riktig sted.
Du kan også kontakte Klarna kundeservice og be om å få kontofaktura tilsendt per e-post i tillegg til B-post.


KAN JEG SETTE FREM FORFALLSDATO?

Det er dessverre ikke mulig å endre på forallsdato på kontofakturaen. Kontofakturaen sendes ut rundt den 20. hver måned, med forfallsdato påfølgende måned rundt den 3. - 6.


HVORFOR HAR JEG MOTTATT KONTOFAKTURA/AVTALE?
Grunnen til at du har mottatt en kontoavtale kan skyldes flere ting. Enten har du allerede valgt å dele opp betalingen mellom 3 og 36 måneder i kassen, eller valgt å betale i din egen takt med Klarna Konto.
Du kan også ha valgt noen av Klarnas kampanjer som for eksempel ''kjøp nå, betal i (måned)''. Du kan også ha mottatt en kontoavtalen fordi du har valgt å dele opp betalingen på en faktura ved å ha betalt in et lavere beløp.


HVORFOR HAR JEG MOTTATT FORSINKELSESGEBYR?

Har det tilkommet forsinkelsesgebyr er din innbetaling enten registrert etter forfallsdato eller det kan ha blitt betalt mindre enn det månedsbeløpet fordret.


HVORDAN FUNGERER KAMPANJE "KJØP NÅ, BETAL I (MÅNED)"?
Når du velger å handle med noen av våre kampanjer får du utsette din betaling uten rente med kun én administrativ avgift på 45,00 NOK per kjøp. Kontofakturaen sendes ut per brevpost måneden den skal betales med forfallsdato i begynnelsen av måneden deretter. For å betale hele kjøpet direkte, uten å starte delbetaling, betaler du ifølge beløpet står som ''beløp å betale ifølge vilkår'' på kontofakturaen.

Det finnes også muligheter for å dele opp betalingen slik at du da betaler i din egen takt. I forbindelse med din innbetaling for å delbetale vil dine vilkår endres til baskontovilkår. Mer informasjon om dette finner du på fakturaen.

Hvis du allerede har en Klarna Konto fra før med andre kjøp under nedbetaling, vil ditt kampanjekjøp betales på samme regning. Dersom du savner din kontofaktura i slutten av måneden er du selvsagt velkommen til å kontakte Klarna kundeservice via kontaktskjemaet lenger ner på denne siden, så hjelper vi deg med betalingsinformasjon.
 

HVA SKJER DERSOM JEG IKKE BETALER KONTOFAKTURAEN I TIDE?
Dersom du betaler etter angitt forfallsdato på kontofakturaen, eller hvis en betaling ikke blir registrert, vil det tilkomme forsinkelsesavgifter til neste måned og minstebeløpet vil bli høyere.

Dersom betaling uteblir gjentatte ganger, eller er lavere enn fakturaens minstebeløp, vil det til slutt bli sendt et oppsigelsesbrev til folkeregistrert adresse. Betales denne innen angitt forfall vil konto igjen bli i balanse. Dersom betaling ikke registreres vil inkassovarsel bli sendt, og etterhvert risiko for at saken sendes videre til inkasso.